kvalitetsweekend – Camilla Framnes
Kalorievenlige Pølsehorn

kvalitetsweekend

Reklame for Landal Greenparks

Vi har simpelthen haft en fantastisk weekend.

Vi var i weekenden i Landal Rønbjerg feriepark, som ligger i Ranum, cirka en times kørsel hjemme fra os.

Vi tog afsted fredag efter arbejde, skole og børnehave. Amalie skulle desværre ikke med denne gang, da hun blev hjemme hos sin mor denne weekend. Jeg fik pakket bilen, så den stod klar da hele familien kom hjem.

En ret fed detalje jeg blev opmærksom på er, at når man booker et ophold i Landal Rønbjerg, så kan man selv bestemme de dage man ønsker, der er nemlig ingen bestemte ankomst- og afrejsedage, som der ofte er mange steder – det synes jeg er virkelig fedt.

Nå, men vi ankom om eftermiddagen og fik tjekket ind og fik den fineste feriebolig, med masse plads til os alle. Der var et stort køkkenalrum, 4 værelser med dobbeltseng, 2 badeværelse og terrasse på begge sider af huset. Omgivelserne var helt utrolige, legepladser, opholdssteder, hoppeborg og udsigt ned til en stor sø, hvor der var stisystemer at gå ture på.

Vi fik ret hurtigt pakket alt ud af bilen, for vores kære børn havde set ved indtjekningen at der var stort legeland. Så vi gik direkte op i legelandet, hvor de ellers kunne få brændt energi af. Der var klatretårn, flere forskellige rutsjebane, trampoliner og et andet legeområde for de mindste børn, som man måske ville tro at Victor ville foretrække. Men næ nej, når man har større søskende, så vil man frem af i livet, der er fuld fart over ham, haha.

Når man lejer en hytte i Landal Rønbjerg, så er der fri adgang til legeland, badeland, for ikke at nævne slut rengøring efter besøget, –  JEG ELSKER DET, det er altid hade tjansen.

Inde i selve feriecenteret var der foruden legeland også et stort badeland, træningshal med badmintonbaner, squashbane og bowlingcenter, med barområde og storskærm og med fodbold som Kevin selvfølgelig spottede med det samme. Derudover var der 2 restauranter og spillehal med alverdens maskiner.

Vi tog på familie restaurant den første aften, hvor menu’en stod på pulled pork burger med pomfritter, salatbar, majskolber og bagekartofler i et stort ta´selv bord. Min søster, hendes mand og børn bor ikke så langt fra Landal Rønbjerg, så de kom op og spiste med os, det var simpelthen så hyggeligt. Derefter gik turen i legeland igen, det var fanme sjovt for både for børn og voksne!  Senere på aften stod den på slik, spil og hygge i feriehytten.

Næste dag

Lørdag morgen, stod vi ret tidlig op, – ja ikke med vores gode vilje, men Victor var klar til at erobre vandlandet. Så vi fik gjort os klar og gik op i restauranten som vi spiste på aftenen før. Der var en stor morgenbuffet, som var virkelig lækker, KÆMPE hit hos os alle.

Derefter gik vi i vandland og brugte ret mange timer der. Alle var simpelthen så underholdt, der var vandrutsjebaner, vipper, varmvandsbassioner, sauna, bølger, strømkanaler og mulighed for at svømme ud i det fri, hvilket de store drenge synes var ret sjovt, fordi der regnede udenfor.

Derudover var der et wellnessområde, det må vi have til gode til når vi engang er uden børn. Efter nogle timer i vandlandet, bestilte vi take away pizza fra den anden restaurant der lå  i feriecentret og nød det hjemme i hytten. Så kunne jeg lige få ordnet alt vådt tøj og Kevin og Victor fik sig en god lur.

Sebastian, Oliver og Jeg, tog på udflugt, Oliver og Jeg skulle nemlig prøve og skyde med luftgevær. Aldersgrænsen var 13 år for at prøve, men Sebastian synes heldigvis det var vildt sjovt at se på. Det var ret fedt, for Landal Rønbjerg arrangerer flere ture, blandt andet luftgevær og lasergame, som var det vi prøvede.

Hverken Oliver eller Jeg havde prøvet at skyde før, så det var virkelig en sjov oplevelse og virkelig en fed ting at jeg som mor, skulle have lov at opleve med Oliver, det er jo altid sådan en mande ting.

Efter skydning, tog vi i lasergame. Vi blev delt ind i 3 hold, med en masse andre vi ikke kendte. Nøj hvor var det sjovt og vi svedte som aldrig før. Det var den fedeste bane i 2 plan, med fuld mærke og selvlysende ting rundt omkring og høj musik. Jeg var faktisk lidt nervøs for om Sebastian ville bryde sig om det, men han løb rundt derinde og skød, grinte og gik helt bananas,  – det var en fed oplevelse sammen med de 2 store drenge. Jeg elsker simpelthen at skabe sådanne minder med mine børn og endnu federe var at vi denne gang faktisk havde muligheden for at prøve noget der var lidt vildere og uden lillebror, som drengene sagde. Så det var virkelig kvalitetstid på højt plan. Vi var på grøn hold og vi vandt, JUBII. Alle fik deres individuelle placering på seddel, hvor man også kunne se hvor mange man havde skudt og om man havde skudt sig selv, eller sine holdkammerater. Oliver kom på en 2 plads ud af alle, virkelig sejt gået, Sebastian kom på en mega flot 11 plads og jeg 10 plads, – dog lykkes det mig, at skyde mig selv 35 gange – ”seriøst mor, hvordan kan man det” – ja det ved jeg sørme ikke.

Efter en masse sved på panden, tog vi hjem til Kevin og Victor som stadigvæk lå og sov, så dem fik vi vækket og gik i legelandet. Vi havde bestilt bord på den anden restaurant om aftenen, som så var pizza buffet, salatbuffet. Det var ret meget pizza på en dag, – så jeg var virkelig glad for salatbaren.

Vi havde lovet drengene at vi skulle ned i spillehallen, så de havde fået 50 kr hver som de måtte spille for, det er altid en tidsrøver og kan virkelig blive dyrt hvis ikke man lige har lagt en slagplan inden, – for Kevin og jeg synes også det er mega sjovt.

Omkring kl. 19 havde vi bestilt ”midnat” bowling, men diskolys og musik. Vi var ved at være godt brugte og Victor var på ingen måde enige i vi skulle bowle, så det endte med Kevin tog Victor med hjem i seng også blev Oliver, Sebastian og jeg som bowlede en lille time. Det var ret hyggeligt og vi endte med at vinde gratis drikkevarer, hvilket drengene synes var mega sejt. Når der var en rød kegle forrest og man laver en strike, så vinder man drikkevarer til hele holdet, og til stor overraskelse, lavede jeg en strike, så der var cola til hele banden.

Efter en helt fantastisk dejlig dag, med tusindvis af oplevelser, var vi godt trætte. Så alle tog dyner ind i stuen i hytten også så vi en Lille Per film.

Jeg tog mig selv i at kigge på min familie og blev varm indeni.  Det er nemlig præcis derfor det er så fantastisk at komme væk hjemmefra og få kvalitetstid på en helt anden måde. Vi oplever en masse sjovt sammen, vi er væk fra alle hverdagens gøremål vasketøj mm. Det eneste det handler om, er at være sammen og skabe minder, det gør mig simpelthen til verdens lykkeligste mor.

Det er et helt fantastisk feriecenter, der rummer det hele og i alle aldre. Alle i vores familie var underholdt hele tiden og vi storelskede at ferieboligerne var så rummelige, at der var plads og albuerum for storfamilier og eller hvis man rejser med en anden familie, det kan boligerne virkelig rumme.

Vi rejste hjem søndag og eftersom slutrengøringen jo var med i prisen, så skulle vi kun pakke vores ting og samle håndklæder og sengelinned.

Det er helt utroligt hvad sådan en weekend giver af glæde og fornyet energi til hverdagen.

Hvis du går og tænker sådan en tur måske kunne være noget for din familie, så kan du læse mere og Landal Greenparks her.

De dejligste ferieminder og kram fra Camilla