Vært på Reality Awards 2019

Tøsetur til Tropical Island

Reklame for Tysk Turist Information

Min veninde og jeg tog på tøsetur uden mænd, børn og for første gang til Tropical Island.

Vi har simpelthen glædet os i evigheder til den her tur og talt i telefon dagligt op til vi skulle afsted. Mest af alt fordi vi glædet os, men også lige for at koordinere hvad vi skulle pakke osv, – hvilket vi har gjort fuldstændig forkert og INTET af det vi havde pakket, fik vi brugt, men det kommer jeg tilbage til, hihi.

Vi besluttede os for at tage fly og anden offentlig transport, så vi ikke skulle kører den lange tur selv, det ved jeg ikke helt om vi har fortrudt sidenhen, men der er for og i mod begge dele.

Men vi rejse fra Aalborg tidlig fredag morgen til Amsterdam og fra Amsterdam til Berlin og derfor med bus, tog, metro, bus også ankomst, det blev en lang rejse på omkring 13 timer – til sidst gik hyggen lidt væk, men det kunne lade sig gøre og det vil der også kunne gøres hurtigere med bil. Vi kunne have kørt fra aalborg til Tropical Island på ca. 8 timer, hvilket jeg helt klat ville foretrække hvis jeg havde haft familien med, plus man har mulighed for at kører en tur også, hvis man er der i længere tid.

Vi var virkelig turister og vi landende på forskellige stationer uden overhovedet at være sikker på vi var på rette spor, temmelig skræmmende – men vi synes vi var ret gode da vi kom frem, haha.

Nå men da vi ankom, blev vi mødt af hedebølge, “jep der er nok en grund til det hedder Tropical Island”, vi kom i vinterjakke, strikketrøjer, støvler mm. Der var vanvittig varmt.

Så efter vi havde tjekket ind kom vi op på værelset som var inde i selve Tropical Island kuplen. Vi fik smidt vores jakkerne på værelset, som i øvrigt var det fineste værelse, med en fuldstændig fantastisk udsigt ud over Tropical Island, med en lille altan ude foran. Det er et perfekt værelse, både for venindehygge, mandehygge, familien eller par.  Men eftersom klokken var sent aften, gik vi direkte ned for at finde en restaurant.

Vi fik os noget at spise på en meget fin restaurant ved navn Tropical Garden, som er en af de finere resturanter i Tropical Island, fandt vi ud af. Vi sad og var mildest talt ved at dø af varme, vi sad stadig i strikketrøjer og støvler “jeg ved ikke hvad vi tænkte på”. Men vi fik os et glad hvidvin og fik noget risotto med kylling og grønt og græskarkage med noget vaniljecreme til, smagte fantastisk.

Derefter gik vi på opdagelse, for at se alt hvad der ventede os efter en god nats søvn. Der var utrolig mange ude og bade om aften, folk lå og snakkede, fik drinks, badet sent ud på aften. Stemningen, lydene, vandet og lyset, det hele fik os virkelig til at føle vi var sydpå og en tropisk varme – totalt feriestemning.

Dagen efter stod vi op til et en kæmpe morgen brunch, er kæmpe langt buffetbord med alt hvad man kunne tænkte sig. Restauranten hed Sawadee og der spiste vi hver dag, mens vi var her.

Hvor skal vi starte?

Hele det her univers er simpelthen så kæmpe stort. Det er så svært at forestille sig når man ser billeder af det, hvilket jeg har gjort rigtig mange gange inden vi skulle afsted, men også tidligere fordi vi som familie også har vendt det nogle gange som en mulig destination.

Men nu står jeg her sammen med en veninde, tøsetur og det betyder det er fuldstændig ud fra vores tempo og hvad vi har lyst til, det var ret fedt. Men tror

Vi begge gik og var på dupperne den første dage, fordi det ligger så dybt i mig at, skal kigge efter børn, eller skynde dig at gøre det man gerne vil fordi, der er flere der skal noget, eller nogle børn der er sulten, trætte eller bleskift, men det havde vi ingenting af.

Vi brugte hele formiddagen på at få rundt for at finde ud af hvad vi skulle. Der mange forskellige badeområder, alt fra strande, med flere hundrede liggestole, Beach bar, både, vandland med Tysklands højeste rutchebane, saunalandskab med syv forskellige saunaer og dampbade, udendørs Amazonia område, som er opvarmet året rundt med WhiteWaterRiver.

Vi skulle prøve alt og jeg tror vi gik forbi rutsjebanerne 5-6 gange, men blev enig med mig selv om jeg skulle prøve dem alle, mennnnn det krævede lidt tilløb. MEN vi gjorde det, fuldstændig vildt så højt oppe den rutsjebane er og det går sindssygt stærkt ned. Vi gjorde det, haha.

“Vejret var ikke til andet end is” – der var en Frozsen Yoghurt ishus, det var virkelig et besøg hver.

Amazonia

Udendørs området er helt magisk, specielt fordi der var så koldt udenfor, så det dampede op fra bassinet. Det var opvarmet og vild lækkert at sidde med frisk luft og holde varmen af vandet. Indenfor startede WhiteWaterRiver, som er en lang rutsjebane som forsætter udenfor med fuld fart over feltet, pga. Af strømmen i vandet, virkelig sjov.

Udenfor var der masse liggestole, beachbar, parasoller osv. Så jeg er ret sikker på det er et hit om sommeren.

Der skete så utrolig meget og jeg har prøvet det vildeste til dagens dato – følg med i del 2 i Tropical Island, hvor jeg fik rykket mine grænser MEGET. Jeg vil også dele med jer, hvad jeg vil vælge når familien skal med næste gang.