Sommerferien 2016, Golden Sands! – Camilla Framnes
Ude og Hjemme

Sommerferien 2016, Golden Sands!

Wauw en sommerferie, hele familien Framnes-Larsen er kommet hjem efter en uge i Bulgarien, Golden Sands.

Første familie charter tur, og det bliver bestemt ikke den sidste, hårdt men godt.

For første gang gik det op for mig “udover da vi bestilte rejsen” at vi er mange mennesker, det kan være besværligt at finde noget som kan rumme hele familien, og det kan være svært at finde noget man kan betale. Mange familier i dag er dine, mine og vores, og derfor bliver mange familier også større end “pakkerejser som normalt er til 2 voksne og 2 børn”.

Vi var så heldige at finde en rejse til en overkommelig pris Hotellet Sunrise, og jeg havde et ønske om at prøve all inclusive, så børnene bare kunne spise, drikke osv. som de havde lyst, og der skulle ikke være nogen stress om at skulle finde nogen restaurant om aften, for hvordan og hvorledes  ville det blive og være med 4 børn, 3 forskellige aldre. – Jeg er dog blevet klogere, det er ingen problem og igen det vi sætter os for, lykkes også, det er jo i bund og grund “hvad vi orker, gider og vil”.

Som sagt er det virkelig første gang det gik op for mig vi har mange børn, flere gange blev jeg prikket til af turister som os selv, men også bulgarer, som pegede på vores 4 børn også på mig, og jeg nikkede også fik jeg tums up flere gange, enten er det fordi jeg ser ung ud, eller så det fordi folk synes det er vildt. JA jeg ved ikke, men det er åbenbart vildt. Thi hi

IMG_1976 IMG_1978

Men det synes jeg faktisk også selv, aldrig havde jeg troet jeg skulle være mor til 4 børn, det fantastisk.

Vi kom ned til varme, sol og alt hvad vi selvfølgelig havde håbet på. vi havde læst hjemmefra der var børneklub, men var det nu også noget osv. osv. DET var så mega hammer godt, børnene kunne vælge til og fra, men de valgte næsten altid til (Amalie og Sebastian) Oliver er lidt for stor tror jeg. De dansede, malede, legede ALT, det var simpelthen en fornøjelse at se, og ikke nok med de ikke talte samme sprog nogen af dem, så er det simpelthen så fantastisk at opleve hvordan de bare finder hinanden alligevel, og leger og giver tegn på alverdens måder. Wauw.

IMG_1703 IMG_1708

Amalie og Sebastian blev også så stort et hit i børneklubben, at de blev spurgt om de ville være med til at optræde i voksen showet om aften, og selvfølgelig skulle de da det. Armen jeg havde tårer i øjnene, og hvor var de bare MEGA stolte. De var så dygtige, trods de var trætte og de først kom på omkring kl. 22 om aften, som nærmest den eneste dag vi kom sent i seng.

Alt hvad vi foretog os var ren afslapning (som man nu kan når man har 4 børn med), men det var bade, spise og drikke, lege, hygge. Vi havde 5 pools vi kunne hygge os ved på hotellet, og hvor eneste aften gjorde vi os lidt ekstra fine og tog på resturanten på hotellet eller inde i byen for at få ordentlig mad. Hotellets mad var ikke lige det bedste, det kunne gå an, men når man spiste det morgen, middag og aften, kunne det godt blive ret så øv. Vi fik afvide af danskerne har en høj madstandard og derfor var maden heller ikke så god blandt danskere. Det eneste positive ved det var, at jeg ikke gik fuldstændig amok i buffet hver dag, og det er jo virkelig ikke nemt at holde sig tilbage, og alligevel siger vægten jeg nok har givet den lidt for meget gas alligevel.

IMG_2181 (1) IMG_2115 IMG_2097 (1) IMG_2680 IMG_2271

Hver aften gik vi også gennem gaderne, hvor børnene kunne prøve en masse forskelligt, de havde fået 500kr hver i lommepenge, som så hurtig blev til 800kr hver i lommepenge, så de fik shoppet legetøj, sko og tøj. De elskede det, og faktisk en rigtig god ide med lommepenge, det har vi ikke prøvet før, men det var til at forholde sig til for dem, “hvad har jeg nu råd til” – “hvor mange penge har jeg så tilbage.”

Sebastian fyldte også 7 år mens vi var der, så han blev vækket med balloner, danske flag, gaver og sang, og dagen var i hans tegn. Masse hygge, bade, shoppe, restaurant besøg så han kunne få sin pizza han havde talt om, is, trampolin elastik spring, faktisk bare en helt igennem fantastisk dag. Han fik gaver af os alle sammen, men inden vi tog afsted fik han den store gave fra os, som var en på rullesko, han havde ønsket sig, og han blev ellevild, men det kræver vist lidt øvelse, og noget nervemedicin til mig, haha!!

IMG_0985 IMG_1017

Må dog også nævne jeg har verdens bedste mand, der var massage på hotellet og jeg gør ALDRIG sådan noget, og det ved Kevin. Så derfor havde han booket den bedste massage de havde i 70 minutter, og jeg blev selvfølgelig virkelig nervøs og samtidig glædede jeg mig helt vildt. Jeg kom derned, og en kvinde tog i mod mig, og jeg så jeg skulle ligge på gulvet. Så blev jeg nervøs og med god grund, jeg havde en ide om (også Kevin) at jeg skulle ind og ligge og få afslappende massage i 70 minutter, men Næææ nej, jeg tror da lige jeg fik 70 minutter ved kiropraktoren, SHIT jeg var bange. Virkelig ubehageligt når det ikke var det som jeg havde regnet med, thaimassage var så det jeg fik, hun gik på mig, knækkede mig alverdens steder – You name it, Holi MOLY…. Kevin var virkelig forbavset, men den bedste massage, var så i hendes verden denne. Så samme dag som vi skulle hjem, havde Kevin booket en ny til mig som så var ren og skær afslappende massage. Men må sige jeg var bange der jeg gik derned igen, men alt i fineste orden. – VILD oplevelse.

IMG_2286 (1)

Ugen fløj afsted, og dagen inden vi rejste hjem, tog vi i et kæmpe vandland, det fedeste ever. ALLE havde en fest, og der var rutsjebane, vandhøjder for alle. Jeg har virkelig været så effektiv med solcreme på alle, og ingen var blevet røde før selvfølgelig dagen inden vi skulle hjem. Hele dagen i vandet havde gjort os alle (undtaget Victor) godt solbrændte. AV, og totalt dårlig samvittighed, selv om jeg er helt sikker på jeg ikke kunne have gjort mere end jeg gjorde – med mindre jeg tog dem i skyggen.

IMG_2565 IMG_2517 (1) IMG_1622 IMG_1709 IMG_1895

Vi mødte et par som havde en søn, på Amalie og Sebastians alder, som bare fandt hinanden. Heldigt for os klingede vi godt med forældrene, så dem var vi sammen med i badelandet. Samme aften tog vi sammen ud og spiste,Virkelig søde, rare mennesker.

Ugen var hurtig ovre, også var det hjem til regnfulde “okay” lune Danmark. Vi var hjemme ved 23 tiden om aften, og dagen efter stod min far i haven klokken ca. 9, så skulle have graves op og anlægges nye terrasser. Min søster, niece, bonusfar og mor kom alle for at hjælpe med Victor, madlavning osv. Elsker vi i familien altid hjælper hinanden når der er brug for det. Terasserne er lagt, nu mangler vi bare at få græsset i haven til at ligne en græsplæne igen, og jeg glæder mig til pengene tillader mig at gå amok i have møbler, krukker og blomster. – næste projekt forhaven skal graves op, og anlægge terrasse der også. – Nåh ja, så har jeg også pludselig fået en trang til at få en overdækket terrasse, men Kevin er ikke helt overbevist endnu.

IMG_2774 (1) IMG_2795

Jeg har stadig lidt over 1 uge tilbage af min ferie, som nu nydes sammen med Victor, Sebastian er på ferie hos Farmor, og Oliver er taget et par dage hjem til sin far og bonusmor. Så jeg skal nyde det sidste ferie på at få ordnet lidt herhjemme, synes bare det er så sindsygt svært at starte på noget, når Victor bare er overalt i tiden. Så lad os se hvor meget det bliver til, men hygge bliver der IHVERTFALD tid til:)

Oppe i toppen kan I se et udpluk af ferien mange mange billeder, ved at klikke til siden.